My Sketches

Hye people !! 

Welcome again , n again n again . Hari ini sudah minggu ke 10 pengajianku pada semester 4 ini di Uitm Shah alam , 4 weeks left !! N today tiba la masa nye utk  ak pula  untuk terus menjalankan tugas ' Final Project' utk subject ini . 


Sketches....

Setelah mengkaji dan melihat pelbagai jenis kebaya nyonya, kini yanie mungkin mengolahkan dengan idea-idea lain. Contohnye adalah seperti  menukar rupa bentuk, warna, jenis kain  dr kebaya nyonya yang asalnye . 

Mari kita lihat .....
(maaf kalau sketches buruk. ) hehe 





Ini adalah sumber inspirasi saya daripada cardigen , Cardigen adalah untuk dijadikan sebagai sarung luar pada kaum lelaki ataupun wanita. Tapi sketches saya ini fokuskan utk kaum wanita . Ia semakin popular dan semakin lama ia dijadikan seperti trends. Dengan menggunakan kain chiffon sepenuhnya dan juga boleh menggunakan kerongsang pada bahagian hadapan. Ia sedikit sebanyak menyerupai kebaya nyonya.
Materials: chiffon




Sketches ke dua saya ini adalah sumber inspirasi dari peplum. Ia mempunyai kolar tegak, berlengan panjang, berbelah dan berbutang dan mempunyai peplum di bhg pinggang itu, 
Materials: cotton , satin.





Sketches ketiga ini adalah sama seperti kebaya nyonya yg lain. Cuma kebaya ini berlengan pendek. Mempunyai butang bulat pada bahagian tengahnya. Menggunakan kain lace sepenuhnya.
Materials: Kain lace




Sketches keempat ini pula berinspirasikan daripada kimono Jepun. Dengan menggunakan fabrik lembut spt satin supaya ia mudah utk membentuk dan menggunakan fabrik yg bercorak flora seperti kebaya utk dijadikan seperti riben . Bahagian depan lebih pnjg dr bhg blkg. 
Materials: Satin, printed fabric.





Sketches kelima ini adalah kebaya kebaya labuh dengan menggunakan kain batik sepenuhnya.
Materials: kain batik

0 comments:

Post a Comment

 
KEBAYA NYONYA © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects